ZSOTA KERÉKPÁRTÚRA   |    Bemutatkozás   |    Korábbi Túráink
  +36 30 206 2574      INFO@ZSOTAKEREKPARTURA.HU

2017. Október - Kerékpártúra a KRK Szigeten, Reggeli Halpiac, Oliva Szüret, Halas Ebéd Stoff Csaba Mesterszakáccsal (lezajlott)

ESEMÉNY RÉSZLETEI

Kerékpártúra a KRK Szigeten

Időpont: 2017. október 13-14-15. (pént.-szomb.-vas.)

Gyere és kerekezz velünk októberben az „arany szigetként” emlegetett Krk szigeten. Fedezzük fel az őszi Horvát tengerpart csodáit, tekerjünk, együnk-igyunk nagyokat! J

Az „arany szigetként” emlegetett Krk sziget gyönyörű homokos strandjairól, naplementéiről, finom borairól, olívaolajáról és mézéről kapta ezt a kitüntető címet. A már az ókorban is lakott volt így gazdag történelmi és kulturális múlttal rendelkezik. A sziget Horvátország és az Adriai –tenger második legnagyobb szigete. A Krk szigetet a szárazfölddel összekötő híd a világ leghosszabb betonhídja. A szigeten számos kisebb-nagyobb romantikus település található, ilyenek például Omišalj, Malinska, Vrbnik vagy Baška. Bármelyik itteni településre is látogatnak el, leggyakrabban szűk utcácskákkal fognak találkozni. Természetesen ez nem azt jelent, hogy megállt volna itt az idő, hiszen lehetőség van búvárkodásra, vitorlázásra, kerékpározásra és szörfözésre is. A sziget híres aranysárga színű fehérbora, a Vrbnička žlahtina kitűnő kísérője lehet a különféle halételeknek.

Programunk:

Péntek:

Egyéni utazással érkezés Punat településre péntek 12 órára.

Punat egy kicsi, mindössze 1800 lelket számláló település, amely Krk sziget déli partján fekszik. A tengerről vagy a sziget belsejéből megközelítve, a hely látképe nem hétköznapi: e kis település a kivételesen mély Puntarska draga partjainál bújt meg. Az öböl közepén fekszik a piciny Kosljun szigetecske, amelyen egy ferences kolostor található. Káprázatos látvány! Kosljun szigetét kizárólag kis hajókkal és bárkákkal lehet megközelíteni, amelyek szervezett időpontban hozzák –viszik a vendégeket. A település szűk utcácskáival, a jellegzetes boltíves tengerparti házaival, erkélyeivel és kocsmáival egy elragadó üdülőhely. A falubeliek nagyon büszkék az olívaolaj készítésének hagyományára: ma minden puntári család saját olíva ültetvénnyel rendelkezik, és saját otthonukban készítik a kiváló minőségű olíva olajat. Itt található az Adria legnagyobb és legöregebb marinája, amely közel 1200 hajó befogadására alkalmas.

Punat lesz három napos Krk túránk kiindulópontja. A megérkezést követően elfoglaljuk szállásainkat, átöltözünk, majd 13 óra körül elindulunk első napi kerékpártúránkra a sziget déli csücskében található kis ékszerdoboz, Stara Baska felfedezésére.

Kerékpártúránkat közvetlen a tengerpart mentén kezdjük, majd a települést elhagyva utunk enyhe emelkedéssel elkanyarodik a vízparttól. Túránk alatt jó minőségű aszfaltos, kacskaringós úton tekerünk olíva ültetvények mentén tengerre néző csodálatos panorámával. A dombok közül hamarosan ismét a tengerpart felé fordul utunk, majd egy lejtmenetet követően szinte „begurulunk a tengerbe” J Stara Baska hangulatos központjánál tesszük le kerékpárjainkat és a part közeli Mariana étteremben pihenünk meg.

Stara Baska a strandjairól híresült el, hisz ezek a strandok nagyon tiszták alapvetően kavicsos, sziklás strandok, melyek Horvátország legtöbbet fotózott strandszakaszai. A település történelmi látnivalója a Szent Jeromos templom romjai. A falucska annyira a tengerpartra épült, hogy 2km hosszan nyúlik el, mégis mindössze 100 lakossal rendelkezik (ez a nyári szezonban 2000 fő fölé is emelkedik)

Stara Baska-ba egyetlen út vezet, így a visszautunk a délutáni órákban ugyan az lesz szállásunk felé. Késő délután gurulunk be Punat főterére, ahol kellemes sétát tehetünk a kikötőben vacsoránk előtt.

Túra táv: kb. 22 km

A csoport az esti vacsoránál találkozik újra.

Szombat:

Reggel, akit kivet az ágy és kedve van Csabával (mesterszakácsunkkal) ellátogathat KRK város halpiacára. Itt szerezzük be a szombati ebédünkre a halakat. J (Indulás kocsikkal 6:30)

A halpiacról visszatérve ébresztjük a többieket, majd reggelink elfogyasztása után elindulunk második napi kerékpártúránkra 9 órakor.

KRK városa felé fordítjuk kormányainkat ezen a napon. Rövid kerekezés után (10km) a városka főterén tesszük le kerékpárjainkat, ahonnan szabadprogram keretében fedezhetjük fel a városka hangulatos utcácskáit, eldugott kávézóit.

KRK város

A sziget legnagyobb városa a 6000 lakosú Krk város. Strandjai sziklásak.   A turizmusnak igen régi hagyománya van itt, már egy 1866-os képeslapon is hirdetik adottságait. Krk városa megőrizte középkorias jellegét, nem is találunk itt 100 évesnél fiatalabb épületet. Az óvárost 15. századi városfalak veszik körül, és hasonló korú városkapu nyitja. Szűk utcáiban, és sikátoraiban élvezhetjük a hamisíthatatlan középkori érzést.

Az óvárosban töltött pihenőnk után ellátogatunk egy Oliva prés üzembe, ahol rövid bemutató keretében munka közben megnézhetjük, hogy készül az Oliva olaj, kóstolási, vásárlási lehetőséggel egybekötve.

KRK városától elköszönve folytatjuk utunkat elkanyarodva a tengertől, bizony felfelé. J Emelkedőnk teteje a számunkra furcsának hangzó Vrh nevű település, ahol bemutatják nekünk, hogy készül az eredeti Horvát Prsut.

Zuzic familia vár bennünket a kis településen, ahol a házigazda bemutatja nekünk a Prsut házat.

A sziget leghíresebb éttermében világsztárok miniszterek, országok vezetői is megfordultak, hogy megkóstolhassák Zuzicék vagy 16 generáció óta készülő Prsutját.

A Prsut nem sonka. Nem füstöléssel tartósítják, hanem a tengeri, sós szélben szárítják, hasonlóan az olaszok prosuttójához.

A lábunk alatt, egy vastag üveglapon át megleshetjük, az épp érlelt Prsutot, de fel is mehetünk az emeleti szárítóba, ellesni a készítés titkaikat.

Ahogy Zuzic úr mondta nemrég: “Itt minden Prsutból van. A kenyér (igen, van benne, ők sütik), a pástétom, a kolbász, de még a bor is. (ez csak vicc volt… Igaz, a Prsut mellett tartják a pincében.)”

A Prsut háztól elköszönve 3km murvás enyhe lejtmenet után érünk korai ebédünk helyszínére a lélegzetelállító panorámával rendelkező Jurja étteremhez. Itt már vár bennünket Stoff Csaba mesterszakács a reggel megvásárolt halakkal a tányérjainkon. J

Ebédünk elfogyasztása után utunk visszatér Vrh településre, majd onnan a sziget nyugati partja irányába folytatjuk utunkat lejtmenettel.

Dimbes-dombos utakon kerekezünk a sziget belsejében, több rövidebb megállót beiktatva utunk során. A sziget főútjára kanyarodva kiépített kerékpárúton haladunk irányban már vissza Punat település felé a délutáni órákban.

Krk városa érintésével érünk vissza a tenger mellé és a már jól ismert tengerparti kerékpárúton tekerünk be Punat központjába, majd a szállásunkra.

Túra táv: kb. 46 km

Vasárnap:

Reggelink elfogyasztása után elhagyjuk szállásunkat és kocsikkal elindulunk a sziget túlsó (a hídhoz közelebbi) felén található Vrbnik településre. Innen indul mai, egyben hosszú hétvégénk harmadik kerékpártúrája.

Vrbnik dióhéjban

A számunkra nyelvtörő nevet viselő Vrbnik egy dimbes-dombos, 900 lakost számláló festői elhelyezkedésű, kis halászfalu, kis óvárossal. A régi lakóházak, a történelmi hangulatú, meredek, kifényesedett kövezetű utcácskák, a lenti kikötő adja a mediterrán hangulatát a településnek. A sziklaszirtre épült Vrbnik hosszú évszázadok óta borászatáról híres. Kellemes aromájú, száraz fehérbort (Žlahtina) termelnek itt.

A falucska tengerparti parkolójában hagyjuk kocsijainkat. Kerékpárra szállunk és keskeny kanyargós úton kezdjük vasárnapi túránkat. Alig elhagyva a települést csodálatos panorámában gyönyörködhetünk megállónk során, itt biztos sok-sok kép fog készülni.J Kellemesen árnyékos, kanyargós, erdei szakaszunkat követően utunk visszafordul a tenger mellé, innen túránk egyik legszebb részén, 2 km-es murvás úton, végig a tengerpart mellett tekerünk majd. A sokak által igen közkedvelt, a Krk szigeten igen ritka homokos tengerparti öbölhöz, Marak Beach-hez érünk, utunk az öblöt elhagyva elkanyarodik a tengertől ismét. Erősebb emelkedőnk előtt megpihenünk a tengerparton, majd folytatjuk utunkat. A dombtetőre felérve szőlőtőkék közt haladva egyszer csak ismét feltűnik előttünk Vrbnik csodálatos panorámája. Kényelmes tempóban túránk végén enyhe lejtőn gurulunk vissza a településre.

Túra táv: kb. 23 km

A parkolóba visszaérve fejezzük be túránkat. A hangulatos falucskában tehetünk egy sétát, a főtéren az étteremben ebédelhetünk, majd délutáni órákban búcsút intünk a szigetnek és elindulunk haza.

Program várható vége: 14 óra

Szállásunk: Punat település ***hotel (két ágyas szobákban)

Létszám korlátozott, max.: 40

Egyéb felmerülő költségek: ebédek, személyes költségek és a balesetbiztosítás