ZSOTA KERÉKPÁRTÚRA   |    Bemutatkozás   |    Korábbi Túráink   
  +36 30 206 2574      INFO@ZSOTAKEREKPARTURA.HU     

2017. Július - Prága-Drezda Kerékpártúra (lezajlott)

ESEMÉNY RÉSZLETEI

Prága-Drezda Kerékpártúra

Időpont: 2017. július 19-23.

(szerda-vasárnap)

Prága után dimbes-dombos, barokk kastélyokkal tarkított cseh vidéken kerekezhetünk Mělníkig, ahol a Moldva és az Elba találkozik, majd tovább az Elba jobb partján fekvő gyönyörű Litoměřicéig és Ústí nad Labemig, amelynek váráról mesés kilátás nyílik a folyóvölgyre. Děčín és Pirna között elénk tárul Németország talán leglátványosabb természeti csodája, az Elba-homokkőhegység, melynek különös oszlopai meselényekként merednek az égbe. Pirnától már csak 21 kilométer a végcél, ahol a Semper Operaháztól a Zwingerig elég sok a látnivaló.

Programunk:

Szerda:

Kora reggeli órában indulunk buszunkkal Kaposvárról. Felszállási lehetőség útközben Székesfehérvár-Győr. Folyamatos utazással kora délután érkezünk Prágába. Elfoglaljuk szállásunkat, mely a belvárostól 10 percre található. Frissítjük magunkat, majd buszunk bevisz bennünket a belvárosba. Szabadprogram keretében indulunk felfedezni Prágát, a Cseh Köztársaság fővárosát. A várost gyakran hívják száztornyú városnak, arany városnak, vagy egyszerűen a városok királynőjének. Történelmi központját az UNESCO 1992-ben a Világörökség részévé nyilvánította.

Történelméből fakadóan Prága építészeti, kulturális, vallási emlékek, látnivalók sokaságát vonultatja fel, melybe napjainkban a modern kor egy-két mementója is besorolható. A várost alkotó negyedeknek külön-külön hangulata, történelme van, ennek megfelelően egyenként is érdemes megvizsgálni őket.

Ø  Óváros - Jókai szerint „egyetlen nagyszabású múzeum”

Ø  Josefov - más néven Zsidóváros az Óvároshoz kapcsolódó városrész. A negyedet a Pařížská utca osztja két részre. Az elnevezést II. József császárról kapta

Ø  Újváros - A IV. Károly császár által alapított városrész 1348-ban született. Központja a Vencel tér, több történelmi esemény színtere, ezt zárja le déli irányból a Nemzeti Múzeum palotaszerű épülettömbje.

Ø  Hradzsin - A tulajdonképpeni várnegyed. Látnivalói a barokk kapun bejutva, ahol Szent Norbert szobra áll: Szent Rókus-templom, Strahovi Kolostor, Loretói Szűz Mária-templom, Černín-palota, Hradzsin tér, Érseki palota, Schwarzenberg-palota és Sarm-palota (szemben), Toscanai Palota vagy Külügyminisztérium, Martinic-palota, Sternberg-palota a Nemzeti Galériával, Hradzsin (maga a Vár) a Szent Vitus-székesegyházzal és a Királyi Palotával, a Szent György-bazilikával és kolostorral, az Arany utcácskával és a Daliborka toronnyal.

Ø  Kisoldal - Az Óvárossal szemben, a Moldva túlpartján fekvő városrész, ahová a Károly hídon át juthatunk el a legkönnyebben. Itt tekinthetjük meg a barokk építészet legszebb prágai remekeit. Épületei a 18. század óta változatlanul maradtak fenn.                                                                                  

(Wikipédia)

A belvárosban töltjük vacsoraidőnket, ahol vétek lenne kihagyni a helyi sörfőzdék hangulatos miliőjét!

 

Csütörtök:

 

Szállásunkat elhagyva a Trója Palotától indul kerékpártúránk. Itt amíg a kerékpárokat összerakjuk, lehetőség lesz a 17. században épült barokk stílusú nyári palotának a franciakertjében egy sétát tenni, vagy egy kávéra beülni a palota melletti kávézó teraszára. A fővárostól az állatkert mellet elhaladva köszönünk el, majd a Moldva partján hangulatos kerékpárúton kezdjük meg három napos utunkat Drezdáig. 7km után utunk kissé elkanyarodik a folyótól. Rövid emelkedőnk tetejére érve hangulatos étterem teraszán pihenhetünk meg, majd alsóbb rendű utakon kerekezve 9km után érünk vissza a Moldva partjára. Itt egy zsilip mellé érünk, ahol ismét frissíthetjük magunkat. 22km-nél Lobecekben a hídon átkelve a túlparton kerekezünk tovább, rövid murvás (jó minőségű) szakaszon, érdekes sziklaképződmények mellett elhaladva.

Utunk innen hol a folyó egyik, hol a másik partján halad elkanyarodva kissé tőle hangulatos falvakon át, vagy közvetlen a partján kerekezve. Melník városa messziről látszik már. A városba a hídon átkelve, szőlőültetvények közt, egy kisebb emelkedőn feltekerve érünk. Gyönyörű látvány lesz felfelé haladva a Moldva és az Elba folyók összefolyása. A gótikus és reneszánsz lábasházakkal körülvett főtéren töltjük ebédidőnket a Péter-Pál templom szomszédságában.

Ebéd után utunk az Elba folyó mentén halad kiváló minőségű kerékpárúton. Mai túránkat Roudnice nad Labem hangulatos főterén fejezzük be. Itt vár bennünket buszunk. Amíg a kerékpárokat felpakoljuk, addig a városka főterén sétálhatunk, vagy beülhetünk egy kávézóba is. A város nevezetessége a főtér mellett található Lobkowitz család kastélya. Buszunkkal a 9km-re lévő szállásunkra érkezve elfoglaljuk szobáinkat és a vacsoránál találkozunk újra.

 

Túratáv: 78 km

 

Péntek:

 

Reggelink elfogyasztás után buszunkkal ismét a közeli Roudnice nad Labem főterére érünk, innen folytatjuk kerékpártúránkat az Elba partján. Első megállónk Lounky hangulatos vízparti kávézójánál lesz, majd XVII. sz épült Litomerice városához érve (20km) az ősi városfalon belépve a főtéren frissítjük újra magunkat. Számos látnivaló közül érdemes kiemelni a Dóm téren található Szent István székesegyházat, vagy az Óvárosban található Fekete-sas házat. Pihenőnket követően ismét az Elba partján halad utunk. A folyó mellett található hatalmas monolit sziklára épült Strěkov vára ismét messziről látható lesz, itt töltjük mai ebédidőnket a vár bejáratánál található autentikus étteremben.

Strěkov vára a XIV. sz. épült a vízi út védelmére, és a szállított áruk vonatkozó vámok beszedésére. A kastélyból fantasztikus panoráma tárul elénk.

 

Goethe írta egykor, hogy Strěkov vára az Elba fölött a legszebb Közép-Európában, míg Richard Wagnert állítólag Strěkovban tett látogatása inspirálta a Tannhäuser operájának megírásában. A kastélyt a náci rezsim és később a kommunista kormány is elkobozta, de az 1990-es évek elején visszaadták a Lobkowicz családnak.

(wikipédia)

 

Ebéd után folytatjuk utunkat az Elba mentén. Kerékpárjainkon haladva impozáns látványként tárul elénk Usti nad Labem városában található Vetruse kastély, majd a folyam jobb partján maradva kerekezünk még 25km-t mai szállásunkig, mely Děčín településen lesz, mely a Cseh Svájci régióban található, mely régió közvetlen kapcsolatban áll Szász Svájc területtel.

A területeknek Svájchoz annyi köze van, hogy a XVIII. század második felében svájci festőművészek utazgattak erre, és a szülőhazájukra emlékeztető tájat ők nevezték el Szász Svájcnak.

Szállásunk elfoglalása után érdemes a városkába körülnézni. Hangulatos főterén számos étterem közül választhatunk, illetve csodás látvány a szikla tetejére épült Děčín vár, szembe vele pedig a kastély.

 

A környék egykor a nyugati szláv Děčan törzs székhelye volt, mely az Elba fölé várat épített. Az egykori Elba fölé emelt XII.. századi vár helyén épült fel a děčíni kastély a folyó védelmére, barokk stílusban. A város mellett folyó Elba itt már nemzetközi víziút egészen Hamburgig hajózható, de szép kirándulások tehetők innen az alig 50 km hosszú děčíni hegységben, mely a németországi "Szász Svájc" itteni folytatása.

(wikipédia)

Túratáv: 73 km

 

Szombat:

 

Reggelink elfogyasztása után elindulunk utolsó, de szerintem a legszebb kerékpáros szakaszunkra.

Szász-Svájc

A Szász-Svájc Drezda és a cseh határ között található. Németország egyik legszebb tájegysége ez, gyönyörű folyóvölgyekkel, jellegzetes formájú táblás hegyekkel és fantasztikus sziklaképződményekkel.

 

Děčín városát elhagyva közvetlen a folyam partján kerekezünk az egyre szűkülő Elba völgyében. Látványban innen nem lesz hiányunk, a völgyet szegélyező csodálatos homokkő-hegységben gyönyörködhetünk. A cseh-német határon átérve Hrensko település után, (melynek fő látnivalói a sziklákba épített házai) érünk be Szász Svájc területére. Német területen tekerve már a túlparton található bájos kis település Bad Schandau házait csodálhatjuk meg, majd 30km után érkezünk meg mai első hosszabb megállónkoz Königstein várához.

A Szász-Svájc területén egyik fő állomásunk a Königstein hatalmas fellegvárának megtekintése lesz. A vár falairól pazar kilátás nyílik az Elba völgyére. A várhoz feljutást meggyorsítva és nem utolsó sorban megkönnyítve vár bennünket buszunk az Elba partján, amivel hipp-hopp J fent is leszünk a várban.

Königstein vára után tovább tekerve a part mentén 6km után érünk a Bastei lenyűgöző sziklavilágába. Oberrathen településen támasztjuk le kerékpárjainkat, majd egy drótköteles komppal átkelünk a túlpartra.

Innen a lépcsős turistautat követve érünk fel (kb. 40perc) a környék legimpozánsabb, emberi kéz alkotta műemlékéhez a Basteibrücke-hoz.

 

Egy fantasztikus kőhíd, amely hetvenhat méter hosszan nyúlik el a Mardeltelle völgy fölött. Ehhez az egészen különleges építményhez mintegy 2000 tonna követ használtak fel az 1851-es felépítésekor. Előtte fahíd állt a helyén, amit a harmincéves háborúban leromboltak. A híd a Bástyát Neurathen sziklavárával kötötte össze, amelynek maradványait bejárni szintén fantasztikus élményt nyújt. A vár és maga az egész környék fontos menedékül szolgált a harmincéves háborúban, melyeknek emlékét őrzik a Svéd-lyukak (Swedenlöcher). Ez az elnevezés rejtekhelyként szolgáló sziklahasadékokat jelöl.

 

A kőhídon átkelve frissíthetjük magunkat, a hangulatos kávézó teraszán megpihenve, majd indulunk vissza a komphoz lefelé. Az Elbán átkelve ismét kerékpárra „pattanunk” és folytatjuk túránkat.

 

Mielőtt Drezdába érnénk utolsó megállónkat Pirnában töltjük. Ezt az Elba-parti kisvárost a Szász-Svájc kapujának is szokták nevezni.

 

Pirna, Drezdától alig 20 km-re, az Elba partján fekvő régi kereskedőváros, nyugalmat árasztó, álmos, bájos óvárossal, szűk utcácskákkal, több százéves polgárházakkal, hangulatos vendéglátóhelyekkel. A városka főtere ma is ugyanúgy néz ki, mint amikor Canaletto mester több mint 250 éve megfestette, a városi templom, a St.Marienkirche impozáns épülete pedig egész Szászország legfontosabb késő gótikus műemléke. 

Pirna leghíresebb látnivalója, az óváros közepén elterülő főtér, az egykori piactér, a Marktplatz. A festői tér közepét, a Rathaus (Városháza), túlnyomórészt reneszánsz stílusú épülete uralja, kecses barokk tornyán a város két oroszlános címerével. A Markt délnyugati sarkából nyílik a híres látkép, melyet Canaletto 1753-as festménye tett világhírűvé, a Rathaus, a csúcsos tetejű reneszánsz polgárház, melyet később Canaletto-háznak neveztek, a magas tetejű Mária-templom gótikus épülete és a háttérben a Várhegyen, a Sonnenstein erődje. Ez a gyönyörű együttes ugyanúgy néz ki ma is, mint 250 éve.

(kirandulastippek.hu)

Pirna-i pihenőnk után bő egy óra kerékpározásunk van hátra a mai napunkból és megérkezünk Drezdába.

 

Túratáv: 73 km

 

„Szászország fővárosába” érkezve lesz egy kis időnk a városközpontban körülnézni, majd kerékpárjainkkal a szállásra tekerünk. A szálloda melletti hangulatos étteremben a vacsoránál találkozunk újra.

 

Kísérő kocsink a túra ideje alatt végig a csoport közelében halad, többszöri kisebb pihenőink alkalmával lehetőség lesz frissítő felvételére, így kerékpárjainkon nem szükséges a napi csomagjaink szállítása. Akinek megterhelő a napi túraszakasz, korlátozott számban lehetőség van a kísérő kocsiba beszállnia.

 

Vasárnap:

 

Reggeli után buszunkkal a város főterére hajtunk, majd szabad program keretében fedezhetjük fel Drezda nevezetességeit. A várost fontos kulturális szerepe miatt gyakran „az Elba Firenzéjének” nevezik.

 

Főbb látnivalók:

Ø Semper Operaház

Ø Zweiger

A Zwinger a drezdai barokk építészet csúcspontja, lendületes formájú, szobrokkal díszített pavilonok, galériák övezik. A Zwinger legszebb részei a Wallpavilon, a Nymphenpad, a Kronentor és a Stadtpavilon.

Ø Neumarkt

A Neumarkt volt a régi Drezda egyik központja. Az egykori homlokzatokból és a szűk utcákból, amelyek a teret közrefogták, semmi sem maradt fenn. A közelmúltban fejeződött be újjáépítése a környező utcákkal együtt. A téren 3 jelentős épület áll: a Johanneum, a Frauenkirche és a Képzőművészeti Főiskola.

Ø Frauenkirche

A Neumarkt ékessége, a Frauenkirche egész Németország egyik legszebb és legjelentősebb evangélikus temploma. A templom tetőtől talpig kőből épült fel, 96 m magas kupolája pedig "kőharang" néven vált ismertté, és hamar Drezda egyik jelképévé vált. A templom ellenállt a történelem viharainak, komolyabb kár nem keletkezett benne. Tornyaiban 8 harang függ. A templom nemcsak Drezda, hanem az újraegyesített Németország szimbóluma is, jelképezi a békét és a kiengesztelést.

Ø Hofkirche

A Hofkirche a Zwinger és a Frauenkirche mellett Drezda egyik legjelentősebb barokk alkotása. A Hofkirche háromhajós templom négy sarokkápolnával.

Ø Drezdai kastély

Az eredeti, jóval kisebb palotát 1533-1535 között építették, mely 1701-ben leégett. Ezután újjáépítették és kibővítették. A kastély reneszánsz kapui, domborművei igen művésziek.

Ø Kreuzkirche

A Kreuzkirche a régi Drezda egyik jellegzetes épülete. A templom az idők során ötször pusztult el, és ötször épült újjá.

Ø  Az új Városháza

A városháza 100 m magas tornya a legmagasabb Drezdában. Tetején a Goldener Mann néven ismert, aranyozott rézből készült 5 m-es szobor áll, mely Guhr alkotása. Az épület kapuja előtt Wrba bronz oroszlánjai állnak őrt.

(wikipédia)

 

Ebéd utáni órákban indulunk haza. Folyamatos utazással a késő esti órákban érünk Magyarországra.

 

Szállásunk: hotelek, panziók 4 éjszaka***

 

Utazás: 24 személyes+9 személyes buszokkal

  

Létszám korlátozott, max.: 27fő

 

Egyéb felmerülő költségek: reggelin kívüli étkezés, belépők, személyes költségek, balesetbiztosítás

 

További infó: +3630 206 2574