ZSOTA KERÉKPÁRTÚRA   |    Bemutatkozás   |    Korábbi Túráink
  +36 30 206 2574      INFO@ZSOTAKEREKPARTURA.HU

2017. Július - Jesenice-Tarvisio-Venzone Kerékpárral a Felhagyott Milleniumi Vasút Nyomvonalán (lezajlott)

ESEMÉNY RÉSZLETEI

Jesenice–Tarvisio–Venzone Kerékpárral a Felhagyott Milleniumi Vasút Nyomvonalán

Időpont: 2017. július 01-02. (szombat-vasárnap)

Kerékpározz velünk a szlovén-olasz határ mentén! Az 1870-es években nyitott vasútvonal Szlovéniában a Sava patak völgyében, Olaszországban Tarvisio után, a sziklás hegyek közt kanyarog délnek, Udine felé. A Villach-i alagút elkészülte után a síneket felszedték, majd a kilencvenes évek végén tükörsima kerékpárutat építettek rá. Az út mellett meghagyták a régi állomásokat, őrházakat melyek most a kerékpárosokat szolgálják. Felújított viaduktok, alagutak, kristálytiszta hegyi patakok, zöldellő erdők, felettünk tornyosuló havas sziklacsúcsok, csodás élmények várnak ránk túránk során…

Túránkat ajánlom azoknak, akik szeretnek kerékpározni és két aktív napot szeretnének eltölteni Európa egyik legszebb kerékpáros útvonalán.

Az útvonalunkat úgy választottam, hogy mindkét nap enyhén lejtős szakaszunk legyen, így még kellemesebben élvezhetjük a körülöttünk lévő látnivalókat. Ez a túra teljesen kezdőknek is ajánlott, hisz’ nincs még egy olyan túránk, amiről elmondhatjuk, hogy lejtős! J

Programunk:

Szombat:

Kora hajnali órában indulunk Kaposvárról autóbusszal a Fusine-i tavakhoz. (430km)

A Laghi di Fusine, az olasz Júliai-Alpok egyik legszebb kirándulóhelye.

Káprázatosan tiszta, hihetetlenül kék vizű jégkorszaki eredetű tavacskák, melyek egy könnyű sétával körüljárhatóak. A tavaknál elképesztő látványt nyújt a Mangart hegycsúcs (2679 m) ijesztő északi függőleges sziklafala.

Megérkezésünk után, amíg mi a kerékpárokat összerakjuk, a csoport kényelmes sétát tehet az alsó tó körül, majd kerékpárra szállunk és elindulunk Szlovénia felé. Első megállónk a határon lesz, fotózkodhatunk a határt jelző táblánál amint átlépünk a másik országba.  Kranjska Gora-ban rövid pihenőt tartunk a főtéren, majd folytatjuk utunkat Mojstrana felé. Itt túránk egy 10 km-es kitérővel elkanyarodik a Sava patak mellől, enyhén emelkedni kezd utunk egészen a Peričnik vízesésig. A Peričnik vízesés Szlovénia egyik legismertebb és legszebbnek tartott vízesése. A felső vízesés 16 méter magas, az alsó 52 méter, melynek magasból lezúduló vízoszlopa mögé merészkedhetünk. Fantasztikus élmény lesz! J

A vízesés melletti „hüttében” feltöltjük kalóriakészleteinket, majd ahol korábban feltekertünk, ott visszagurulunk Mojstranaba és folytatjuk utunkat a Sava patak mentén kiépített kerékpárúton továbbra is lejtmenetben Jesenice felé.

Első napi kerékpározásunkat a szlovén kisvárosban fejezzük be, de ezzel még nincs vége a napnak. Itt vár bennünket buszunk, ami elvisz bennünket az innen csupán 15km-re lévő Bledi-tóhoz. A környező hegycsúcsok és a kristálytiszta tó miatt az egyik legszebb alpesi nyaralóhelye Szlovéniának. Rövid sétát tehetünk a tó partján, felkapaszkodhatunk a Bledi várba ahonnan fantasztikus panoráma nyílik a tóra, vagy átgondolázhatunk a tó közepén található Mária mennybemenetele templomhoz. A kegytemplom meglátogatása előtt le kell küzdeni a templomhoz vezető 99 lépcsőfokot! J Ha a szigeten jókor járunk, romantikus környezetben esküvőt is láthatunk. Sőt, megszólaltathatjuk a legendás „kívánság-teljesítő harangot” is…. J De ne felejtkezzünk meg a híres bledi krémesről sem!

A nap végeztével vár bennünket buszunk, amivel elutazunk Kranjska Gora-ba, szállásunkra.

Szállásunkat elfoglalva kellemes sétát tehetünk a településen, szabadprogrammal, vacsorával zárjuk a napot…

Szállásunk: Ramada Hotel & Suites ****

Túra táv: 50 km

Vasárnap:

Reggeli után ismét nyeregbe szállunk, majd Olaszország felé fordítjuk kerékpárjaink kormányát és elindulunk Tarvisio-ba. A sípályáiról híres város főterén pihenésünk alatt kávézhatunk, vagy rövid sétát tehetünk az ébredező városka központjában. Ezt követően folytatjuk utunkat 1000-2000 méter magas hegycsúcsok között húzódó völgyben, a Monarchia felhagyott vasútvonalán kiépített enyhe lejtésű kerékpárúton. Két napos túránk szerintem legszebb részén tekerünk ekkor. Pontebba település lesz ebédidőnk állomása. A városka főterén található hangulatos bárok, kávézók várják az ide látogatókat, de természetesen igazi Olasz pizzát is találunk itt. J

Ebéd után Chiusaforte „állomása” érintésével érkezünk Resiutta-ba.  Egész utunk során gyönyörködhetünk a körülöttünk magasodó hegyekben, a sebes folyású hegyi patakokban, közvetlen a kerékpárút mellett lezúduló vízesésekben.

Itt ér véget a kiépített kerékpárút, melyet elhagyva 13 km vár még ránk gyér forgalmú közúton. (2016-ban már látszott, hogy építik Udine felé tovább a kerékpárutat, így reméljük lehetőségünk lesz egész Venzonéig a felhagyott vasútvonal nyomvonalán tekernünk.)

Két napos túránk befejező állomása a XI. században épült bájos középkori kisváros Venzone. Az ókori város elpusztult az 1976-os földrengés során, majd a középkori városképet állították vissza, és műemlékké nyilvánították.

Venzone az egyik rendkívüli példája az építészeti és művészeti örökségeink helyreállításának. Friuli Venezia Giulia tartományban ez maradt az egyetlen városfallal körbeépített város az 1300-as évekből.

Élvezze a csodálatos kilátást a Júlia-Alpok lábainál található parkból, amely kiváló lehetőséget kínál egy kellemes séta megtételére egy ősi kelta környezetben, amely összetalálkozik a XV. századbeli templomokkal, amelyek körülölelik a várost.

„Várja Önt Venzone városa ahol garantáltan nehezére  esik majd unatkozni.”

Túra táv: 75 km

Itt már vár bennünket buszunk. Kávézunk a főtéren, majd délutáni órákban elindulunk Magyarországra. Érkezés éjszakai órákban Kaposvárra.

Kísérő kocsink a túra ideje alatt végig a csoport közelében halad, többszöri kisebb pihenőink alkalmával lehetőség lesz frissítő felvételére, így kerékpárjainkon nem szükséges a napi csomagjaink szállítása. Akinek megterhelő a napi túraszakasz, korlátozott számban lehetőség van a kísérő kocsiba beszállnia.

Szállásunk: Ramada Hotel & Suites ****

Utazás: 50 személyes kényelmes busszal

Létszám korlátozott, max.: 40fő

Egyéb felmerülő költségek: reggelin kívüli étkezés, személyes költségek, balesetbiztosítás