ZSOTA KERÉKPÁRTÚRA   |    Bemutatkozás   |    Korábbi Túráink   
  +36 30 206 2574      INFO@ZSOTAKEREKPARTURA.HU     

2017. Május - Giro d Italia 2017 Két Nap az Olasz Körverseny Szakaszain Kerékpáron (lezajlott)

ESEMÉNY RÉSZLETEI

Giro d’ Italia 2017

két nap az olasz kerékpáros körverseny szakaszain

Időpont: 2017. május 26-27.

(péntek – szombat)

Túránkat ajánlom azoknak, akik hozzám hasonlóan rajongásig szeretik a kerékpár sportot. Azoknak, akiknek a nyár kihagyhatatlan programja évek óta a három nagy kerékpáros körverseny nyomon követése a tv képernyőn keresztül. Azoknak, akik még nem látták a „nagyokat” testközelből. Azoknak, akik szeretnék átélni azt, amit ez idáig csak a tv előtt láttak. Szóval olyan fanatikusoknak, mint én! J

 

Programunk:

Péntek:

Kora reggeli órában indulunk Kaposvárról három 9 személyes kisbusszal az Olaszországi Avianoba. A Giro d’ Italia kerékpáros körversen 19. szakaszát rendezik ezen a napon.

A versenyzők a megelőző napokban három rendkívül komoly hegyi szakaszon vannak ekkor már túl, de ez a szakasz is tartogat meglepetéseket. Partenza-ból indul a mezőny. A 191km-es szakasz elején lesz egy 13 km-es enyhe emelkedésű domb, majd egy közel 80 km-es viszonylagos lejtmenet után a szakasz közepén érkeznek második nagyobb emelkedőjükhöz. 11km alatt érnek fel a Sella Chianzutan tetjére (955). Innen legurulva egy viszonylag sík részt követően érkeznek a szakasz legvégén található kiemelt kategóriás emelkedőhöz. Aviano településtől kezdődik a szakasz harmadik emelkedője. A versenyzőkre 14 km vár, melynek az első fele átlag 10% meredekségű néhol 15%, majd kicsit enyhébb lesz, de továbbra is igen meredek az út. A szakasz vége egyben a hegy teteje is Piancavallo település lesz. Ide érkezik a mezőny közel 200km tekerés után. ezt az utolsó kiemelt kategóriás emelkedőt nézzük meg ezen a napon! J

 

A szakasznak szerintem a legizgalmasabb, egyben legnehezebb része lesz.

 

Avianoba várhatóan 12 óra magasságában érünk. A település központjából vágunk neki a 14 km-es emelkedőnek, mielőtt a mezőny odaérne. Ekkorra már a teljes hegy le lesz zárva, csak gyalogos és bringás szurkolókat engednek fel, így „kényelmesen” haladhatunk fel az emelkedőre. Csoportunk együtt kezdi a hegy megmászását, de felfelé a tempót mindenki saját maga választja meg, nem kell egymáshoz igazodnunk. A hegy tetején fogunk találkozni újra. J A felfelé úton ki-ki a „vérmérséklete” szerint teker majd, ha kedved van beiktathatsz több kisebb pihenőt, vagy akár „versenytempóban” is feltekerhetsz! A mezőny várhatóan 16 óra után érkezik a hegy lábához, mi addigra már a felfelé úton kiválasztott kanyarok egyikében várhatjuk Őket. A versenyzők megérkezéséig a szervezők nem feledkeznek meg a több tízezres szurkolótábor szórakoztatásáról. Látványos kocsikonvoj előzi meg a versenyzőket, mely a verseny szponzorjai által feldíszített különleges kocsikból áll. A konvoj még inkább fokozza a hangulatot, melynek tetőpontja az első versenyzők megérkezése lesz.

 

A mezőny elhaladása után csoportunk az előre egyeztetett helyszínen találkozik újra, majd közösen gurulunk vissza a buszokhoz. Innen kb 22km és a szállásunkra érkezünk. Ezt vagy busszal, vagy bringával tesszük meg. J

 

Este szállás elfoglalás, majd közös vacsora a további programunk.

 

Szombat:

 

Reggeli után szállásunkat elhagyva buszra szállunk és a 100km-re lévő Caupo településre érkezünk a délelőtti órákban.

 

A mezőnyre ezen a napon is 190km tekerés vár. Pordenone-Asiago a mai szakasz kezdő és cél állomása. Érdekessége a szakasznak, hogy ez lesz az utolsó előtti szakasz a háromhetes körversenyen, hisz vasárnap már a Monza-Milánó 28km-es sík időfutam szakaszon mérik össze tudásukat a résztvevők.

 

Biztos vagyok benne, hogy hatalmas csatát fogunk látni ezen a napon, mivel a rózsaszín trikóst az utolsó hegyi szakaszon komoly támadások fogják érni. A versenyzőkre két nagyobb emelkedő vár ezen a napon. Mi az első emelkedő küzdelmeit fogjuk megnézni. A verseny közepén (a rajttól 122km-re) a híres Monte Grappa (1620m) emelkedőre fogunk feltekerni!

 

Monte Grappa I. világháborús emlékmű A magyar történelem lapjain az első világháború utolsó éve, az 1918-as tette elfeledhetetlenné Monte Grappát. 1917 novemberében a nagy áldozatokat követelő isonzói frontot felszámolta a híres Caporettói csoda, vagyis a német és osztrák-magyar csapatok Caporettónál kezdődő áttörése nyugati irányba. Az olasz erők pánikszerű visszavonulása következtében a központi hatalmak erői egy hónapon belül új frontvonalat alakítottak ki, már Olaszország területén, a Piave folyónál. Az osztrák-magyar parancsnokság átfogó támadási tervet dolgozott ki „Radetzky” fedőnév alatt. A támadás lényege az olasz síkságra való kijutás volt, Velence irányába. Fél évnyi előkészület után a támadás 1918. június közepén indult meg, de rövid időn belül összeomlott. Sem a Piave folyón nem tudtak átkelni csapataink, sem Monte Grappa hegyén, sem a Hétközség-fennsík védelmi vonalán. A már eleve kudarcra ítélt offenzíva több tízezres emberáldozatot követelt a szembenálló felek részéről. A halottakat egyre újabb és újabb temetőket kialakítva hantolták el a frontvonalak mentén. A két világháború között az olasz hatóságok az 1775 méter magas Monte Grappa hegy tetején építettek fel egy monumentális hősi emlékművet, ahová a környéken sok helyen eltemetett hősi halottak földi maradványait gyűjtötték össze. Az emlékmű (osszárium) tervét Giovanni Greppi építész és Giannino Castiglioni szobrász készítette. 1935. szeptember 22-én történt a hősi halottak temetőjének felszentelése. 12.615 olasz (ebből 10.332 ismeretlen) és 10.295 osztrák-magyar (ebből 10.000 ismeretlen) elesett katonának lett e hegytető a végső nyughelye. Mintegy ötezer név nélküli és 146 névvel jelzett magyar honfitársunk pihen itt a falba helyezett bronztáblák mögött.(Dinyés László, a Magyar Monte Grappa Baráti Kör Egyesület elnöke)

 

24km emelkedő vár ránk a mai napon! J A kultikus emelkedőnek meghódítása nem minden napi teljesítmény lesz. Ezen a napon is a versenyzők előtt tekerünk fel a már lezárt hegyre. A mezőny nem teker fel egészen a hegytetőn található emlékműhöz, hanem a hágón átkelve (1620m) folytatják utukat Campese irányába. Mi a 2-2,5 órás mászásunk után még „fakultatív programként” J +2,5km-t megtéve feltekerhetünk az 1775m magasan található emlékműhöz. „Rövidke” kitérőnk után visszagurulva szurkolhatunk a Giro d’ Italia 2017 versenyzőinek Olaszország egyik kultikus hegyén.

A mezőny elhaladása után letekerünk a buszokhoz és a délutáni órákban indulunk haza. 

 

Közel 650km utazás után érkezünk szombat éjszaka Kaposvárra. 

 

Utazás: 3db 9 személyes kisbusszal, kerékpárok szállításával

Szállásunk: Poincicco-Cusano településen panzióban***

 

 Létszám korlátozott: 23 fő

 

Egyéb felmerülő költségek: Reggelin kívüli étkezések, biztosítás, személyes költségek...

 

 

További infó: +3630 206 2574

 

 

Külföldi túráinkat a Bike Holidays Kerékpáros Utazási Portál szervezésében bonyolítjuk.
UTS 2004 Utazási Iroda
Tel./Fax: 87/789929, Mobil: 30/9934740
www.bikeholidays.hu  email:  info@bikeholidays.hu 
Magyar Kersekedelmi Engedélyezési Hivatal által regisztrált bejegyzési szám: U-000467 
Kezesi (kauciós) biztosítás: QBE Atlasz Biztosító